Scatmans World

Scatman bablet i vei -samme gjør jei

Friday, March 17, 2006

Ring-a-ding-ding

Jeg er som kjent veldig husredd, og her om dagen kunne det gått galt. Etter at jeg ble enslig i enebolig har jeg flere ganger tenkt gjennom hvordan jeg skal gjøre det hvis det kommer en morder hit (høres kanskje usannsynlig ut, men bedre føre var). (enn ettersnaaar). Mitt værste scenario et at jeg hører at det er en innbruddstyv i huset, men at jeg ikke kan ringe politiet for da hører innbruddstyven at det er noen hjemme! Spørmålet jeg har stillt meg flere ganger er da: Kan man sende SMS til politiet? F.eks "Det er en tyv i huset. Kom til Iduns vei. PS. Jeg har låst meg inne på badet og tyven vet ikke at jeg er her." Har spurt venner og bekjente uten å få noe klart svar på dette. Jeg vet vaffall at det finnes et lignende system i andre land, men det hjelper jo fint lite.
Uansett:

For noen dager siden våknet jeg 0730 av et voldsomt støy, og jeg var overbevist om at det var noen i huset. Jeg hadde låst romdøra mi (i tilfelle det skulle komme en tyv. ja, jeg vet jeg er fanatisk), men jeg var overbevist at det var noen rett utenfor døra mi! Jeg hørte tramping og romstering, og det var liten tvil om at det var noen i huset. I denne situasjonen hadde jeg ville sendt en sms til politiet, men jeg vet jo ikke sms-nummeret, hvis de i det hele tatt har et sms-nummer.. Valget falt heller på Tone. Jeg startet på en mld som lød: "Det er noen i huset. Ring politiet for meg". Heldigvis avventet jeg litt med å sende den, ville ikke frike ut Tone helt. Men jeg reiste meg opp og var klar for å hoppe ut soveromsvinduet mitt som siste utvei da jeg plutselig forsto va som foregikk: det var feieren. Den helvettes feieren var inne i pipa mi (eventuelt sendt ned en dverg eller en anorektiker eller en kost), og pipa går gjennom soverommet mitt. Ajaj, nesten skuffende. I ettertid var det bra da, kunne jo fått fatale følger dersom jeg hadde hoppet ut vinduet. "Jente hoppet 4m i bare trusa, trodde feieren var en innbruddstyv".

Ajaj.. sovehjertet mitt har ikke blitt noe bedre, så hvis noen kan svare meg på om det er mulig å sms'e til politiet hadde det vært flott!

8 Comments:

At 2:34 PM, Anonymous Anonymous said...

Sorry Kiirsti, men dette har jeg ikke prøvd ut. Da jeg ikke er like husredd som deg. Kanke du teste det ut, og så gir du beskjed om det funket ? ;)

 
At 10:55 AM, Anonymous Anonymous said...

Du får bli kjent med en/ei som jobber som politi, så får du sende melding til han/hun.

Neste gang kan det være en drapsmann...

 
At 1:33 PM, Blogger Kirstiie said...

Får gjøre det. hehe. det på slutten hørtes nesten ut som en trussel

 
At 12:51 AM, Anonymous Anonymous said...

Jeg er overrasket over at du faktisk legger ut adressa di i innlegget, da du ikke bare har vekket iveren etter å drepe i fremtidige killers, men også leder dem direkte til akkurat deg.

Og takk for at du valgte å drøye litt med den meldinga til meg, ellers hadde det vært andre enn deg som ville sittet å følt seg idiot i denne stund!

 
At 4:18 AM, Blogger Kirstiie said...

Det er vel mange iduns veier i landet, så de finner meg aldri. Dessuten er soveromsdøra mi låst, så de må hogge seg inn. Med andre ord en del strev for å ta meg av dage, så forhåpentligvis velger de et annet offer :)

 
At 11:57 AM, Anonymous Anonymous said...

Pøh, det er jo strevet som gjøre det hele så gøy.. vi sees.

 
At 12:18 PM, Blogger Kirstiie said...

kuk. jeg foreslår at anonymous gir seg til kjenne. hvis ikke skal jeg bruke livet mitt til å hunt you down og hogge med inn soveromsdøra Di.

 
At 2:03 PM, Anonymous Anonymous said...

forstår du ikke at anonymous er din fremtidige drapsmann, kirsa? jeg tror ikke du fatter alvoret av dette jeg.
good luck din puck!

 

Post a Comment

<< Home